אלעד גורפינקל – אוסטאופתיה, עיסוי, שיקום תנועתי
לפני הכל, מדוע אימון אישי?
פעילות גופנית היא דבר חיוני לתפקוד תקין של כלל מערכות הגוף, לרבות מערכת שריר ושלד, מערכת הלב וכלי הדם, הנשימה, העצבים, העיכול ועוד. פעילות גופנית עלולה להביא לתוצאות הפוכות במידה ותתבצע באופן לא מבוקר או ללא גיוון והשגחה. בעזרת אימון אישי המתאמן יוכל להשיג את מטרותיו תוך כדי הבנה של מהות האימון ובעבודה הדרגתית ומבוקרת. האיכות התנועתית שלו תשתפר ועמה המוטיבציה והמחויבות לגוף. אימון אישי משפר תנועות יומיומיות חוזרות ונשנות כנשימה, נשיאה, הליכה ועוד. גוף חזק הוא גוף בריא !!!
אם אתם חושבים להפוך למאמנים אישיים כדאי שתכירו כמה מיתוסים הקשורים למקצוע. אם אתם רוצים להשתכר בכבוד ולהשיג life style חלומי למדו לחשוב ולפעול באופן שינתב את דרככם נכונה.
מיתוסים מוכרים בקרב מאמני כושר אישיים
- כל שצריך כדי להצליח הוא לרכוש השכלה לימודית
נו באמת. האם בוגר בית ספר למשפטים הופך מיד לעורך דין מצוין? מה שכן, מאמן שהוכשר לפעול בתחום יכול להתחיל לאמן ולבסס את מעמדו תוך פיתוח העסק על פי רצונותיהם של מתאמניו כלומר על פי מה שמביא אותם לתוצאות או מסב להם הנאה.
- הצלחה היא עבודה פרטנית של המאמן וזהו, ללא כל סיוע
אף אחד לא עושה הכל לבד. להיות עצמאי מחשבתית עם דרייב להצלחה זה דבר אחד, אך הימנעות מעבודה משותפת ותקשורת של למידה מהאחר הנה פעולה שחייבת להשתנות. לגישת – “אני יודע הכל” אין מקום בתחום הכושר אז אם אתם פתוחים ללמידה, לסקירה ולבחינה מחדש אתם תהנו מהכיוון שכתבה זו תלך. אם אתה דוגל בגישת – “אני יודע הכל” ואוהב לעשות דברים רק בדרך שלך סיכוי סביר שאתה נכנס למלכודת שסופה אכזבות ודעיכה איטית. היה חכם, צור קשרים ושתף את ידיעותיך עם ניסיונם של אחרים, עוד תיווכח שזה כיף גדול.
- מתאמנים יחפשו את המאמן הכי מלומד עם מרב ההסמכות
טעות. לקוחות רוכשים שירות ממי שהם הכי אוהבים ושמחים להעביר עמו את הזמן. הם בוחרים את איש המקצוע הכי מתאים ואת מי שיביא להם תוצאות. אחרי שלב ההתאמה יבוא שלב ההכרה בהסמכות והדיפלומות שהושגו. אל תסמכו על המתאמנים שיגיעו על סמך התארים והתעודות שהשגתם בעמל רב. גלו התלהבות, עניין ונכונות לעזור.
- פתיחת סטודיו לאימונים אישיים יביא לך הרבה יותר פרנסה מאשר עבודה כמאמן אישי במועדון הכושר הגדול
לא תמיד. ראשית סטודיו פרטי עולה הרבה יותר. יש לרכוש ציוד, לשפץ מקום, לשלם ביטוחים ועוד. במידה והחלטתם לפתוח מקום שכזה בחרו את המיקום הנכון, ודאו שיש חניה, חתמו על חוזה נוח (מבחינת מחיר וטווח זמן), רכשו ציוד שמיש והכי חשוב השתדלו לאפשר יחס אישי גם במידה וישנם מספר מתאמנים בו זמנית. סטודיו פרטי יכול להיות רווחי ביותר אך גם מקור להפסדים וכישלונות.
- מתאמנים ייגשו אליך, הרי אתה מקצוען
לוקח שנים להגיע לרמה זו. זה אפשרי אבל אני דוגל בגישה שאם אתה רוצה משהו בחיים, לך וקח אותו. במרבית המקרים מתאמן אשר יגיע למאמן כדי למצוא פתרון יגלה גם עניין במידה ויזהה שהמאמן סקרן לדעת פרטים נוספים מעבר לבעיה. מתאמנים מחפשים את הדאגה והאכפתיות של המאמן כמו גם את הפתיחות והנכונות לעזור. אם אתם מעוניינים לתלות את התעודות על הקיר הרי זה מצוין. אם אתם חושבים שזה יביא לכם מתאמנים, כדאי שתפנו את כל הקירות כי תזדקקו לעשרות. עם זאת, גילוי רצון והתעניינות שווים לא פחות ואף יותר מהתעודות הממוסגרות.
- אין צורך לבצע שום מכירה מכיוון שאתם מאמנים מצוינים. המתעניינים יראו כמה אתם טובים ומיד ייצרו קשר
אם אתם מאמינים בכך אז מרבית עשירי המשק הם הכי מוכשרים. נו באמת. מניסיוני המקצועי בעלי מועדוני הכושר ששכרו את שירותי היו רחוקים מלהיות מאמנים טובים אם בכלל שלא לדבר על מתאמנים. בואו נסכים שהאנשים הכי מצליחים הם אלו שמוכרים הכי טוב את אשר הם עושים. האם זה שהבורגר שאני אוכל במסעדה השכונתית טעים יותר ממקדונלדס? לדעתי אין מה להשוות. אז איך זה שרמת ההצלחה שונה? כל הזנחה תחשב לחור במסננת וחורים רבים עלולים להביא לכישלונך. אם אתם מאמני כושר (או כל דבר אחר) רצוי שתטפחו את כל הפרמטרים השיווקיים שלכם וזה אומר תכנית עסקית טובה, שיווק, מכירות, קשרי לקוחות, דיגיטל וקידום אינטרנטי.
- אם אתם מתקשים להביא לקוחות פשוט הורידו מחיר
לא, לא לא ולא! הורדת מחירים והנחות הן טעות גדולה. הורדת מחיר משמעותה – ” הפתרון שלי אינו עובד ואני לא באמת מאמין במקצוע שלי ” . אם למדתם די והשקעתם שעות וכסף רב אין כל סיבה להיות מהזולים בתחום. אם אתם חושבים כי המחיר שלכם גבוה מדי יתכן כי אתם לא טובים מספיק או שאולי אתם חסרים בבטחון. אם אתם באמת לא טובים מספיק אולי אתם זקוקים לייעוץ מקצועי ועסקי וזה הזמן להשיג זאת. ניהול ההצלחה שלכם יכלול התמקצעות בתחום האימון אותו אתם מעבירים ובנוסף לימודי שיווק, מכירות ושימור לקוחות. חפשו מנטור שייקח אתכם קדימה.
מה משמעות ההנחה? עבורי הנחה היא סימן שהעסק אינו נוטה להשתפר, נהפוך הוא, הוא מוכן להוזיל את ערכו.
אולי אתם בכלל לא במקצוע הנכון? או שאתם מתכוונים להשתפר החל מרגע זה
מה תגובתכם כשאומרים לכם שאתם יקרים מדי? שהמאמן הקודם היה זול ב – 100 שקל לאימון. אותי תחילה זה הטריד. זה בלם אותי מלהעלות מחירים ויותר מכך זה גרם לי להתקפל ולהיעתר לדרישות המתאמן. עם זאת החלטתי לצבור די ניסיון וידע שיאפשרו לי להרגיש טוב גם כשאחליט לתמחר עצמי גבוה יותר. מצאתי עצמי יושב בכיתות לימוד ומטפל בלי סוף. זה החל בשנת 2004 ולא יגמר לעולם ובשל כך אני מאמין נלהב במשפט “ידע הוא כח“.
אתם יכולים להימנע מכל סוגיית תמחור אם תרכשו השכלה וניסיון מקצועי שיועיל לאדם זה או אחר. עליכם לעשות הכל כדי להפוך לאותו מאמן שחלמתם להיות. אל תדאגו, אף מאמן מצליח לא הפך להיות כזה בבוקר בהיר אחד ומי שכבר הגיע לשם ימשיך ויהפוך למאמן טוב יותר וזה גבירותיי ורבותיי עולה כסף, כסף המתורגם למאמץ שנדרש כדי להיות שווה את זה.
“אימון ראשון עלי, עזוב עכשיו כסף”
מה לגבי אימון חינם? להוזיל מחיר זב דבר אחד ולהעניק אימון מתנה זה דבר שני. ישנם מקרים מסוימים (אותם מזהים אחרי שנים רבות של ניסיון) בהם אימון “מתנה” יכול לשחק לטובתנו. אימון מתנה יכול להתפרש גם כדרך לשדר למתאמן כי אין הכסף הוא המניע הראשוני אלא הרצון שלי לעזור לו. אימון מתנה במקרים רבים הביא לחיבור עם מתאמן אותו רציתי לאמן, ואותו בחרתי לאמן וללוות שנים רבות. בעצם אם להיות מדויק, אימון מתנה יכול להיות מפזר סיכונים עיקרי, כזה המבטל את ההתנגדויות והדאגות העיקריות של המתאמן שכמובן צריך להבין מי אתם באמת ואיזה מוכשרים אתם.
- מכירות מתפרשות לא טוב
כולנו חושדים בכך שכל הזמן מנסים למכור לנו. אנחנו מוצפים במטרידים טלפוניים, בפרסומות טלוויזיה מציקות ובכאלה שקופצות לנו בכל אפליקציה. ובכן, עולם המכירות הוא מהוותיקים שבמקצועות ורבים פשוט לא טובים בזה. אני לא חושב שזה הדבר הכי חשוב, אך ללא היכולת להבטיח, לסקרן או בכלל לעורר עניין בקרב הזקוקים לך אתה די חסר סיכוי להצליח בגדול או בכלל. אגב, כשם שהמתאמנים ה – “זולים” מסוכנים לנו כך גם המאמנים המתחייבים לתת את מה שאינם יכולים.
- הפרסום לא עובד
פרסום ושיווק (ויש המבדילם ביניהם) הן 2 חברות טובות העובדות יפה מאוד רק שצריך לדעת איך לתפעל אותן. שיווק הוא בעצם הצעד בו אנו עוזרים לאנשים להכיר אותנו, לחבב אותנו ולסמוך עלינו. פעולת השיווק הופכת לפשוטה יותר ברגע שלומדים את היסודות וזה רבותי מצריך מכם לפנות זמן, לבחון אופציות ולמדוד את ההצלחות כל פעם מחדש. אם אתם רוצים תוצאות קבלו עצות טובות וצרו מערכת שהיא כולה “אתם” או השירות שלכם. אם היא טובה ויעילה, כלומר כזו המציגה תוצאות, המשיכו איתה כמובן.
הבעיה המרכזית בקרב אלו הפועלים שיווקית ואינם רואים תוצאות היא שהם לא מפרסמים או משווקים נכונה את מה שהם מוכרים. חלקם בכלל עושים את הטעות הקריטית שהם לא מוכרים את מה שהמתאמנים רוצים.
market what you sell
sell what you deliver
deliver something people want
אם אתם הולכים למועדון כושר ומולכם מספר מאמנים אישיים. מיד חדי העין שבנכם יבחינו באותם מאמנים המציגים לראווה את עצמם ואת סוג האימון אותו הם מעבירים. השיווק והתהליך המכירתי נוכח כמעט כל הזמן, גם אם לא מתכוונים להציגו ניתן להבחין ביכולת ההקשבה, בבגדי העבודה ובחזות החיצונית בכלל. על המאמן לזהות את המפתח לכאב או למחסור של המתאמן. עליו לברר איזה פרמטר בחייו אינו רצוי ולעזור לו ללמוד איך לשנות את המצב. רצוי כי נשחרר ונשתף מידע מניסיוננו ולא נשמור הכל בבטן (מאמרים וכתבות, תרגילים ועוד).
“אם את יושבת שעות רבות במשרד ובעיקר אחרי ההיריון האחרון שלאחריו לא חזרת לאימונים, אני כאן בשבילך. יחד נוריד את המשקל המיותר ונחזור לשגרת אימונים יציבה”
“אם אתה סובל מכאבי גב כרוניים ואתה מרגיש שכם הברכיים שלך התחילו להציק, בוא נתחיל לחזק את שרירי היציבה שלך”
- אתה יכול לאמן כל אחד
כשם שבני האדם נבדלים אחד מהשני כך גם מטרות האימון. נכון שישנם מאמנים מוכשרים ביותר המתמחים בחיזוק ואימוני כח, יציבה, הרזיה, ריצה, יכולות אתלטיות, שיקום פציעות ועוד אך הצהרה כי אתה יכול לאמן כל אחד ואחת עלולה להתפרש שלא באופן חיובי. גם אנשי השיקום המרבים לאמן קהל רחב מאוד של מתאמנים, מוטב כי לא יצאו בהצהרה שכזו. ונגיד שאתה מאמן הסבור כי יכול לסייע לכל מתאמן באשר הוא, אולי עדיף שלא תציג זאת כך מכיוון שהמסר עלול להתקבל כלא אמין. צריך לדעת איפה לעצור ולהפגין את היכולות בשלבים מאוחרים יותר. האם מאמן כדורסל יכול להצהיר שהוא מאמן טניס? ממש לא. עם זאת הוא יכול לתאר את אימוניו ככאלה המשפרים ביצועים בענפי ספורט רבים. כנ”ל האם מאמן מרתוניסטים יכול להצהיר כי הוא מומחה לאימוני כח ועלייה במסת השריר?
- אימונים אישיים לאנשים עשירים בעיקר
ממש לא. זה יקר מאוד. לפעמים שעת אימון אחת תעלה כמו חודש שלם במועדון הכושר. נשמע הגיוני? בואו, אנחנו חיים בעולם שאם נחפש בו את ההיגיון אנחנו לא נצא מזה. האם מחירי הדירות בתל אביב הם הגיוניים? מה לגבי הטיסות, הבגדים והמזון? בשורה התחתונה, מתאמנים רבים מחפשים אחר מה שאימון איש מציע להם. הם מסוגלים להתמכר לכך ויעשו הרבה מעבר למצופה כדי לשלם על כך ולהצדיק זאת.
האדם מטבעו מעוניין להרגיש חשוב, שמישהו ידאג לשלומו. הוא מוכן להשקיע בבנק ההערכה העצמית שלו ולהרגיש שהוא מסוגל לבצע פעולות ולהיות גאה בכך. עבור רבים רכישת אימונים אישיים נועדו כדי להשיג את האפשרות להוכיח שיש דרך לשפר ולשנות בסיוע איש מקצוע המומחה בהשגת השינוי.
לסיכום
העסק שלך כמאמן כושר אישי יהיה הרבה יותר מצליח ורווחי כאשר תבין את עומקו של עיסוקך ובפרט כאשר תתחייב באופן טוטלי למתאמן. בשורה התחתונה חשוב להבין כי אימון כושר אישי הוא לא רק פיזי. קשה להשפיע על הגוף מבלי להשפיע על הנפש או במילים אחרות, אימונים אישיים מביאים לתוצאות מדהימות. הם משפיעים על המתאמן באופן כזה שסביר ולא יושג במסגרות אחרות.