/pixabay.com

זה נכון שהסביבה הטכנולוגית השתלטה עלינו ואליה מתלווים העצלות וחוסר התנועה, אך לא ניתן להתעלם מהעליה הבלתי פוסקת של מספר הרצים (חובבנים ותחרותיים). מועדוני הכושר מאובזרים בהליכונים חדישים, רחובות העיר מקושטים בשבילי ריצה, שלא לדבר על אביזרי ההנעלה והלבוש שמעבר לעיצובם הספורטיבי הם גם יעילים (סופגי זיעה, אוורור, נוחות). ריצה היא הרבה יותר מטכניקה. היא עלולה להיות מתישה ומשעממת, אך עם זאת יכולה להוות כלי להתמודדות עם קשיים, כלי משחרר ובונה. תחילה הריצה כרוכה בסבל, אולם ככל שמתאמנים יותר לומדים להתמודד איתו ולהרפות. כשכואב אנו לרוב מכווצים יותר. הריצה מלמדת לשחרר, היא מאפשרת מעבר לתדרים של רוגע, ריכוז, שלווה פנימית וערנות ומכאן תכונותיה הממכרות. היא פשוט מנקה את הנפש. ניתן להתחיל לרוץ בכל גיל ובתנאי שהגוף מאפשר זאת. מומלץ ביותר לקבל הנחיות ממאמניי ריצה או להצטרף לקבוצה ולא רק כדי לצלוח את קשיי ההתחלה אלא גם כדי ללמוד את רזי הריצה ולשפר אותה . יש לזכור – לריצה כללי בטיחות רבים שאם פוסחים עליהם עלולות להופיע פציעות רבות העלולות להשבית מפעילות.

 

אמיר אורלי – מדריך ריצה וכושר
אביעזר מרינבך – פיזיותרפיסט
צליל קרני
אסף חווה
אמיר אורלי – מדריך ריצה וכושר
אביעזר מרינבך – פיזיותרפיסט
צליל קרני
אסף חווה
אסף חווה

פינת התגובות והשיתופים